środa, 18 czerwca 2014

Krwista prośba :)

Wiecie, zbliżają się wakacje,a co za tym idzie na oddziałach (takich jak mój) i w Regionalnych Centrum Krwiodastwa zaczyna brakować krwi.
Dlatego mam do Was ogromniastą prośbę. Jeśli to nie jest dla Was jakieś straszny problem Proszę oddajcie trochę swojej krwi. To tylko 450ml :)
Oddawanie krwi nie boli... No dobra wkłucie welfronu może troszkę ;) ale każdy odważniak napewno da sobie z tym radę. :)
Oddać krew może każdy kto jest zdrowy. Potrzebny do tego jest tylko dowód osobisty i trochę dobrej woli :)
A jak komuś nie chce się iść do pracy czy do szkoły, to możecie zrobić sobie dzień wolny. Należy Wam się zwolnienie lekarskie ;) no i te pyszne czekolady, które się dostaje za oddanie krewki. Moja ulubiona zawsze to była kokosowa. Pychota mówię Wam :)
Przy oddawaniu krwi możecie dowiedzieć się jaką grupę krwi posiadacie, czy jesteście zdrowi. Tak więc oprócz tego że robicie coś dla innych robicie też coś dla siebie. :)

A jeśli ktoś chciałby zostać potencjalnym dawcą szpiku, to wystarczy wyrazić taka chęć przy skladaniu oświadczenia. Podczas oddawania krwi jest wtedy pobierana dodatkowa mała próbka, która później przebadana może sprawić że staniecie się przyszłym dawca szpiku i uratujecie komuś życie.

Ja sama robiłam to parę lat temu. Oddawałam krew i byłam też w bazie przyszłych dawców szpiku.
Teraz niestety już nie jestem i już nie będę mogła być, dlatego jeśli uda mi się namówić chociaż jedną osobę, która mnie zastąpi będę bardzoooooo szczęśliwa.
Ja już w ten sposób nie mogę pomagać,ale TY JESZCZE TAK!!!!!! :)

Pamiętajcie krwi nie da się niczym zastąpić, dlatego ważne jest by się nią dzielić.
A jak się dobrym dzielimy to dobro zawsze do nas wraca :)

Krew możecie oddać w RCK  wojewódzkich jak i tych mniejszych powiatowych. Często pojawiają się też autobusy gdzie też, można to zrobić.

Na koniec dla ciekawych link do strony, gdzie opisano jak to szczegółowo wygląda od "kuchni" :)

www.darkrwi.info.pl/portal/pokaz/12/oddawanie-krwi-krok-po-kroku.html

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz